fredag 29 april 2011

Frånvaro

Jag hatar denna tiden på året. För tredje våren i rad så har jag återigen blivit sämre i min Crohns & är påväg in i ett ordentligt skov. Jag har till & från väldigt ont i magen, känner mig trött och orkeslös och behöver besöka toaletten alldeles för många gånger om dagen. Detta tär på mig och mitt liv just nu, och jag känner mig deprimerad över detta. Hemmet lämnas inte i onödan just nu, då jag känner mig extremt osäker på mig själv när magen är i uppror. Detta resulterar i att jag inte kan göra allt jag vill för mina barn, tex långpromenader och cykelturer är bara att glömma just nu - tyvärr.

I onsdags var jag in till Akademiska sjukhuset för att träffa min läkare. Efter en ordentlig undersökning upptäcktes att mina tarmar var i dåligt skick, så nu ska jag få testa en ny medicin. Dock har denna många olika biverkningar, och detta gör att jag inte längre kan amma Lovisen. Även detta känns jobbigt, men jag vet att jag inte har något val. Jag vill må bättre och bli vanliga pigga MammaEmma igen. Jag vill må bra i sommar, så vi kan åka på utflykter och få njuta av att vara tillsammans. Nej nu hoppas vi på att detta hjälper så jag slipper bli inlagd.
Pga detta så har det varit & kommer kanske vara lite dålig uppdatering här, och det hoppas jag att ni förstår. Men jag uppdaterar här när jag har tid & ork. Hoppas ni vill hänga kvar trots detta. Kramis.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar