tisdag 10 maj 2011

Tisdag.

Hallå i värmen! Idag känner jag mig lite off här hemma, magen strular och värker.. Om nån dag börjar jag med min nya medicin, Humira. Sprutor jag kommer att ta i magen med jämna mellanrum. Alla undersökningar och förberdelser är klara inför det, och nu väntar jag bara på att medicinen ska landa på Apoteket här i Alunda också. Jag känner mig så trött och less på detta strul nu, och det tar fruktansvärt på både mina krafter & mitt psyke. Så jag har stora förhoppningar på denna medicin. Visst kan man få många olika biverkningar, men det känns som det är värt det. Jag måste ju testa iaf nu när ingenting annat vill fungera längre, och jag måste få ordning på kroppen nu. Jag funkar inte som mamma annars.
Gårdagen spenderade jag på Ackis, röntgen och läkarbesök stod på schemat. Jag har en toppen läkare & sköterska nu, normala eller vad man ska säga =) Jag kan ta upp och berätta om allt & dom förstår och pratar så även jag förstår. Inga konstiga termer där inte =) Det känns skönt, och jag känner verkligen att dom gör allt för mig. Tidigare har jag haft en läkare jag inte alls varit nöjd med och som inte har brytt sig så mycket, men alla är ju olika och jag är glad över att jag har bytt.

Nu ska jag gå ut och lägga mig på en filt i solen och bara njuta. Jag har nyss varit ute på en promenad med Lovisen i vagnen och lilla söta Elsa - en urgullig liten golden valp som vi har hand om denna vecka. Nu sover båda skönt, så jag tänkte göra samma sak där ute =) Det skulle behövas städas & våttorka golven här inne, men det lämnar jag tills ikväll istället. Jag måste passa på att vila nu när min stora buse är på dagis & den lilla sover.


Hoppas ni får en skön dag i solen ♥

Kramis*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar