fredag 20 augusti 2010

Vecka 37

Barnet är ca 35 cm långt från huvud till stjärt och vikten ungefär 3 kg. Nu betraktas barnet som fullgånget och är redo för sin resa till livet utanför livmodern.

Här kommer en efterfrågad magbild =) Känns konstigt att veta att mini snart är här ute med oss.. men du är otroligt efterlängtad av oss =)

Våran lillskrutt är nog lite mindre än genomsnittet tror jag, min mage växer inte så mycket just nu och häromdagen så uppskattade läkaren vikten till runt 2400gram.

1 kommentar:

  1. men dom växer nog fort nu på slutet! Fast jag vet ju inte hur länge ni får ha honom kvar i magen förstås? För visst var det en pojke?
    Vi var in typ 1½ vecka innan alva föddes på koll för jag hade inte känt henne på några dagar. Då vägde hon typ 2500 om jag inte minns fel och när hon föddes vägde hon 3080. Gick fort den sista veckan ;)

    SvaraRadera