torsdag 15 december 2011

Torsdag!

Halloj fina ni! Idag har det stökas lite här hemma inför julen -
eller det började redan igår egentligen. Då flyttade vi vårat stora
akvarium från vardagsrummet in till lek/fiskrummet där även det
andra akvariumet står. Eller vi & vi, haha.. Jag möblerade om bland
leksakerna samtidigt som jag kokade knäck. Själva flyttandet
överlät jag åt mannen & Stefan - akvariumet väger typ 200 kg, så
man behöver en hel del muskler! Bra blev det & mycket mycket bättre
blev det i vardagsrummet! Idag efter dagislämningen så åkte jag &
Lovisen med massor av pryttlar till återvinningen, samt pantade alla
flaskor vi hade. Skönt att få bort allt som jag gick runt & störde
mig på! Sen blev det städning tills det var dags för hämtning. På
dagis stoltserade Max med denna otroligt vackra ljusstake som han hade
dekorerat helt själv - duktiga unge <3 Den pryder nu vårat matbord.

Efter lite mellis hemma gick vi över till grannen för fika, prat &
lek - mys!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar