söndag 15 januari 2012

Olika.

Har alltid vetat att barn utvecklas i sin takt & inte är nån annan
lik. Det märks tydligt när man tittar på just våra barn. Och jag
tycker att det är så charmigt, dom är små individer & gör det dom
själva känner för :-)

Love har varit tidigare motoriskt än vad Max var. Han började tex
knata när han var 2 månader yngre än vad storebror var. Men med
språket har det varit en enorm skillnad. När Max var 6 månader sa
han - mamma, pappa, titta, hej & lampa! Love började säga hej & mamma
när han var runt 12 månader. Han har mest pratat på med sitt
egenkomponerade språk istället - haha! Men nu de senaste 2 veckorna
har det börjat trilla in fler ord.. Några är: pappa, titta, tja, mea
= mera, Milan, Maaa = Max, alåå = hallå & Ia lärde han sig direkt
som är en av hans lärares namn :-)

Kom att tänka på det nu när jag har det så lugnt :-) Men nu får
det vara nog på mitt nattbabbel - om 1,5 timme får jag åka hem! Får
se om familjen är redo för gympa när jag kommer hem, man vet aldrig !


Uppdatering: Blev ingen gympastart här idag tyvärr.. Max klagade över ont i halsen när jag kom hem så då beslutade vi för att ställa in. Just eftersom mannen har varit dålig i veckan så kändes det dumt att riskera något, vill inte ha någon mer sjukling här hemma nu! Nu har jag pysslat lite med barnen här hemma, och ser att klockan snart är 10. Dags att krypa i säng några timmar nu kanske =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar