lördag 4 februari 2012

Lördag!

Halloj vänner! Har ni det kallt? Här är det riktigt bitigt ute idag, tempen visade på -18 grader imorse vid 9 när vi gick upp. Jag kollade även hur kallt det hade varit under natten, - 25 ! Detta är vi verkligen inte vana vid... vi som annars värmer upp huset med en luftvärmepump har nu enbart kört med elpannan istället i några dagar nu. När det är över -10 ute så får luftvärmepumpen jobba så hårt så det inte blir ekonomiskt att låta den värma huset, samt att den inte på långa vägar ger den värmen som elementen ger.

Är så glad, vi har fått pyssla om schemat lite på jobbet & jag har fått gå upp lite i tid. Det är alltid uppskattat. Det hela föll sig även så att jag fick helgen ledig - skönt! Så inatt har jag sovit skönt i sängen & vaknade dessutom riktigt utvilad idag, det är första helt lediga helgen sedan oktober tror jag - om man bortser från julen.

Ikväll är det melodifestivalen & vi har bjudit över Stefan, Amanda & Vilgot på middag och myspys - trevligt! Vid 18 kommer dom, & jag har precis tagit ut äppelpajen ur ugnen som vi ska ha till efterrätt. Snart blir det till att förbereda maten också =)

Hoppas ni alla har en mysig lördag - Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar