söndag 15 april 2012

Update

Jag kom på att jag inte har berättat något om fredagens
sjukhusbesök. Det var en jobbig dag, men allt gick bra även om det
var kämpigt. För er som inte vet så har jag diagnosen Morbus crohn
sedan ca 13 år tillbaka. Undersökningen visade iaf på att jag hade
förträngningar i tjocktarmen de första 15 cm ungefär (har sedan
innan tagit bort ca 30 cm av den) men i övrigt såg det fint ut!
Förträngningarna uppstår pga att det har varit inflammerat så
länge på samma ställe, det blir svullet kan man säga. Har haft det
på känn ett tag.. Hur som helst fick jag två nya mediciner utskrivna
som ska få detta att bli bra & så ändrade vi dosen på de jag redan
hade. Så det här blir nog bra! Ett glutentest togs också då jag har
symptom på glutenintolerans & det även såg så ut i tarmen. Så nu
håller vi tummarna för att allt vänder fort. Som tur är så har jag
den bästa läkaren & han är snabb och försiktig, vilket är guld
värt. Jag kan lova er att dessa finns det tyvärr inte gott om, & är
så glad över att jag bytte till honom för några år sedan.

Vill också skriva att ingen behöver vara orolig, kan tänka mig att
det låter värre än vad jag upplever det som. Jag har varit med om
så mycket saker som har varit 100 gånger värre med magen och är
faktist glad över att det såg "fint" ut i övrigt förutom de där 15
cm. Livet måste levas och jag försöker att inte känna efter och
tänka så mycket. Gör man det så deppar man lätt ihop tror jag...
Det är därför jag har valt att inte skriva så mycket om min sjukdom
här. För det känns bäst så, för min del. Men ville ändå
berätta lite om hur läget ser ut eftersom jag vet att det är flera
som undrar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar