söndag 17 juni 2012

Gröna fingrar?!




En sak jag måste stoltsera med är att jag faktiskt har blivit oerhört duktig på det mesta som har med blommor att göra de senaste åren! Dom verkar trivas i min ägo och växer som aldrig förr :-) Orkidén här ovan har jag haft i snart TRE år, den blommar fint länge & när alla blommor blommat ut klipper jag ner stjälken & ställer blomman i ett svalt fönster och ser till att vattna så de gröna bladen håller sig fräscha. Efter en tid kommer det nya stjälkar & jag vet inte hur många gånger denna har kommit om. Men det är många! Nu har en ny stjälk med knoppar kommit ut på sidan - och jag tycker det är såå kul!

Ett tips är att ställ blomman i ett fönster med inte för mycket sol & ha gärna inte elementet på under den. Då blommar den ut fortare. När du vattnar den så ta ut den ur ytterkrukan & vattna den rikligt under kranen & låt den rinna av. Vattna 1 till 2 gånger varannan vecka! Det var mitt tips ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar