onsdag 4 juli 2012

Soligt värre!

Hello sunshines! Denna dag har verkligen haft semesterfeelings över sig. Mannen har första dagen på semestern & jag har haft en ledig dag, barnen är mitt inne i sitt sommarlov då de tog ut det redan förra veckan eftersom sjukdomarna knackade på dörren då. Vädret har bjudit på strålande sol & vi startade nere vid landbadet idag - lovely! Trots detta har jag svårt att riktigt slappna av, jag är lite av en perfektionist vill jag erkänna - på gott & ont. Hemmet ska vara tipp topp, och det är inte alltid så lätt. Eftersom jag jobbar torsdag, fredag, lördag så vill jag liksom hinna med så mycket som möjligt (då jag vet att mannen inte gör mycket mer än nödvändigt här hemma). Trött som jag var efter sol & bad kunde jag ändå inte låta bli att klippa gräsmattan, dammsuga hela huset & tvätta tre maskiner tvätt. Jag vet hur knäppt det låter men jag kan inte slappna av ordentligt om det finns saker som behövs göra :-) Nu sover barnen & jag skulle behöva plantera lite - men nej, nu tar jag kväll! Puss på er!



2 kommentarer:

  1. Ja undra varför man bryr sig så mycket om såna saker(jag med)man kan liksom inte slappna av förns det är gjort men vissa kan bara koppla bort och inte bry sig hmm

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja visst är det konstigt?! Knäpp man är egentligen :-)

      Radera