söndag 31 oktober 2010

Love


Vad heter ditt barn? Love Joakim Moretoft

När var du beräknad att föda? 20100915

Föddes barnet på utsatt datum, om inte när? Han kom 20100824

Hur stor var barnet vid födseln? Han vägde 2970 gram & var 49 cm lång.

Hur lång tid tog förlossningen? Jag blev igångsatt & han kom 10 timmar efter det.

Tog du någon smärtlindring? Lustgas, det var meningen att jag skulle få en spinalkateter.
Men det strulade narkosläkaren till & till sist hanns det inte med.

Är du tillsammans med barnets pappa? Självklart!

Tog ni reda på könet? Nja, vi var på massa ultraljud & på ett sa dom att det såg ut som en pojke, & på dom andra såg dom inte. Så vi visste inte säkert.

Hade ni bestämt vad barnet skulle heta? Nix

Hade du en svår graviditet? Ja. Min magsjukdom strulade massor under graviditeten,
& jag mådde pest.

Kan du tänka dig att skaffa fler barn? Nej. Familjen är komplett nu =)

Har du fått några bristningar? Ett par på insidan av låren.

Var du nervös inför förlossningen? Fruktansvärt.

Hade du några cravings? Allt!

Hur reagerade du/ni när du plussade? Det var oväntat, men vi blev oerhört lyckliga!

Hur långt gången var du när du förstod att du var gravid? 4-5 veckor

Hur mycket gick du upp i vikt? 21 kg.

Hur länge ammade du? Ammar för fullt!

Vem är barnet mest lik? Svårt att säga ännu =)

Vad är det bästa med att ha barn? Kärleken. Jag älskar mina barn för alltid
& ingen kan ta det ifrån mig.

Vad är det sämsta med att ha barn? Sömnbristen...

Är ditt barn döpt? Nej.

Hur gammal är barnet nu? 2 månader.

1 kommentar:

  1. Jo det är bara bra här, fullt upp ;) Själv då?
    Vi blir här till december typ

    SvaraRadera