tisdag 10 januari 2012

Dagisstart!

Go kväll allihopa! Hoppas ni haft en fin dag & har en mysig kväll :-)
Idag har det varit en stor dag för min minsting - första dagisdagen
ever! Och som han njöt vill jag lova. Love & Max går på samma
avdelning så han känner till stället ganska väl eftersom han i
stort sett varit där 3 dagar i veckan sen han föddes, varje lämning
& hämtning. Känns som att detta kommer gå smidigt eftersom lillen
inte alls ville gå hem efter 1,5 timmes lek, utan ställde till med en
liten scen istället - haha! Imorgon blir det en liten längre dag, då
det är tänkt att Love ska stanna över lunchen. Det enda jag känner
mig lite små orolig över är hur sjutton han ska kunna sova middag
där - på en madrass på golvet brevid 16 andra barn! Men det löser
väl sig på ett eller annat sätt, om inte annat somnar han väl av
utmattning tillslut :-)

Hursomhelst så var ingen av killarna direkt svårsövda ikväll efter
en dag på dagis efter jullovet. Men en sak som stör mig är att så
fort det är dags att göra sig redo för nattningen så förvandlas
Max till Alundas trotsigaste fyraåring... Det är inte klokt hur
mycket man kan sätta sig på tvären & bråka! Det är väl en fas,
men det känns inte kul att man ska avsluta kvällen med att bli osams.
Våra mysnattningar med sagoläsning & pysmys blir liksom lite
förstörda då...

1 kommentar:

  1. erika fondelius-ström10 januari 2012 kl. 20:53

    Lovar Emma att Max inte e alundas trotsigaste 4 åring... Cornelia ligger där oxå. :-)

    SvaraRadera