fredag 13 januari 2012

Happy Friday!

Hallå finisar! Fredag den 13e idag - vilket betyder Kunt! Så ikväll efter middagen så tar jag familjen & åker till gimo för att kika på karnevalen - skoj! Känner många som klär ut sig så det kommer bli kul. Tror & hoppas på att det blir mycket fint där & mycket folk då det är just på en fredag i år. Hoppas bara barnen orkar med kvällen efter denna dagisvecka =) Men tror det inte blir några probelm för Max iaf, som han ser fram emot detta. Dock kan nog Lovisen vara aningen tröttis, men han får bädda ner sig i vagnen och mysa där! Igår efter dagis så åkte iaf jag & Maxen till Ica och köpte en stoor påse godis, så vi har något att bjuda på om det kommer några små knutgubbar och hälsar på i eftermiddag.

Förövrigt så går inskolningen med Love jätte bra. Även om denna vecka inte riktigt blev som vi hade tänkt. Tanken var att mannen skulle skola in honom denna vecka, men han har legat i feber & halsfluss hela veckan. Så jag har varit där istället, fick planera om lite - men allt blev bra iaf! Idag mår mannen bra också =) Idag blev Love lämnad själv där för första gången, lunch & vila stod på schemat. Jag hoppas det går bra, men det tror jag nog. Annars ringer dom väl =) Det blir intressant att se om han lyckas somna på madrassen där, annars får det bli en sen nap när han är hemma. Men oroar mig inte så mycket över detta, allt löser sig till slut & barnen lär sig allt. Det är jag övertygad om. Det känns dessutom skönt i mammahjärtat att veta att dom inte kommer behöva vara där allt för mycket. Eftersom jag jobbar natt & dessutom långa pass så blir det inte så många dagar i veckan. Dom kommer gå i snitt 3 dagar i veckan, ibland 4. Även om vi alla trivs med förskolan & har världens underbaraste personal så tycker jag att det är viktigt att dom inte är där mer än nödvändigt. Vilket man inte heller får, men vet tyvärr att detta händer...

Hoppas ni alla får en fin helg, för mig blir det work! Puss ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar