måndag 13 februari 2012

Måndag.

Hejsan allihopa! Måndag idag & ny vecka, vilket därmed betyder att jag är ensam med barnen tills på torsdagkväll. Fast egentligen får jag inte träffa min andra hälft förens fredag för jag jobbar torsdagnatt & hinner åka till jobbet innan J kommer hem. Men på fredag blir det mys! Dagen idag har flytit på bra, även om Max och jag hade en liten dispyt imorse, då han inte ville riktigt det jag ville innan det var dags för dagis. Han ville åka till dagis i oborstade tänder & morgonrock, vilket inte jag tyckte. Då utbröt ett mindre krig här hemma - men när vi väl kommit iväg så hade allt löst sig och det var bara glada miner!

Kvällrutinerna gick iaf bra, även om barnen saknar sin pappa. Speciellt Max. Men jag vet att vi kommer klara oss bra denna vecka även om det känns lite ensamt. Har som tidigare berättat varit mycket själv med Max förut. Fram tills Max var ca 2,5 år så var jag själv med honom varannan vecka då J jobbade borta 7 dagar i sträck för att sedan vara ledig 7 dagar... Förstår inte hur jag klarade det då? Det är lång tid. Nu går det bra då det bara handlar om 4 dagars veckor och endast i 3 veckor, sen blir det som vanligt igen. Vi lever ett helt annorlunda familjeliv numera så om vi skulle behöva vara ifrån varandra längre så skulle vi nog gå under allihopa. Även om jag tror att det är bra för förhållandet att få sakna varandra ibland.

Nej nog med babbel, nu ska jag slå mig ner i soffan & kolla lite tv innan jag kryper i säng och kramas med Max som har somnat där ikväll. Ha det fint allihopa - Kram ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar