måndag 20 februari 2012

Måndagskväll.



Underbar gammelrosa orkidée som pryder vårt köksfönster ♥





Go kväll finisar! Denna blogg har gått på sparlåga ett par dagar, men det skyller vi på helgens natt jobb =) Dessutom har jag verkligen myst med familjen all tid vi haft tillsammans. Dagen idag har jag ägnat till sömn för att bli människa igen medans barnen varit på dagis.. Nu sover båda kottarna - Lovisen sen strax efter 18 & Max sen en halvtimme tillbaka. Love blir verkligen helt slut efter en dag på dagis, även om våra barn inte är där på heltid. Idag hämtade jag dom strax före 15 & då blev det väl ett mindre kaos - haha. Max höll sig i skinnet, men Love hade både ätit & sovit dåligt vilket resulterade i att ingenting var bra när det var dags för påklädnad. Herrn låg ner på golvet, ålade sig som aldrig förr så fort jag försökte få på honom jackan och ville prompt ha nappen som såklart var hemma. Ja herremingud! Till råga på allt så var vi tvugna att åka till ica & handla lite, kul. Försökte verkligen skynda på allt & även köpa lite sånt som barnen gillar så att dom skulle bli nöjda. Allt gick bra tills vi skulle betala.. minstingen ville inte sitta i vagnen, skrek & låg på golvet. Helt plötsligt stod han och rev vid paketutlämningen - ojoj, hujedamig! Jag ska aldrig mera handla direkt efter dagis - neverever! Väl hemma igen med lite yoghurt i magen och nappen i munnen så blev han en liten prins igen ♥ Tänk vad lite mat kan göra =)



För det mesta är barnen riktiga små änglar & ibland, precis som alla barn är dom lite crazy - haha. Men oftast när iaf Lovisen blir lite galen så är det antingen mat eller sömn som är fel, och det är ju egentligen ganska snabbt fixat =)



Nu ska jag dricka min kopp te i min ensamhet, lite konstigt känns det allt att inte ha J hemma...



Ha en fin kväll - Kram ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar