fredag 2 mars 2012

TGIF ♥

Go kväll alla fredagsfirare! Har ni startat fredagsmyset ännu? Vi har myst hela familjen tillsammans sen dagishämtningen, barnen blev helt underbart glada över att deras papi kom med vid hämtningen ♥ Sedan packade vi in oss i bilen och åkte upp till sporthallen, där det var dags för Maxans bandyträning. Skojsigt! Båda barnen älskar att vara där och få springa av sig, Lovisen blir dock lite surig ibland då han inte får springa med ute på planen alla gånger när dom stora barnen spelar.

När vi kom hem så fixade vi middagen som ikväll blev nuggets, pommes, hemmagjord mangorajadipp och en krispig sallad - mums! Det är mannen min som står för tillagningen av dippen, men han har lämnat mig receptet så jag kan dela med mig det till er - för den blir verkligen gudomligt god! Passar perfekt till kyckling, fisk och fläskkött.. och säkerligen till en massa annat också =) Recptet är iaf : 2,5 creme fraiche, 1 msk majonäs, 1 tsk italiensk salladskrydda, 2 tsk curry & 2 msk mango chutney. Rör ihop allt, låt stå en stund i kylen så den får gotta till sig. Servera & njuut! Jag lovar - den är helt lovely!

Nu sover lillfisen & vår stora lilla fis äten en kvällsmacka innan det blir sänggång för honom också. Max är en riktig tröttmössa idag efter en heldag på dagis, bandyträning, bus med pappsen & nu har vi precis spelat bingo här hemma =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar