måndag 2 januari 2012

Nu har julen dansat ut ut ut...

Hejsan finisar! Här hemma njuter jag av en sista ledig vecka med barnen, underbart! Tänk att det redan är 2012 & om en vecka börjar min lilla Lovis också på dagis - sinnes! Vart har det här snart 1 1/2 året tagit vägen..? Min sista vecka som "mammaledig"... (även om jag kommer jobba minst 1 natt denna vecka, men då sover ju dom små liven!) Känns konstigt att mammaledigheten snart är slut, just eftersom vi inte är säkra på om det blir fler barn. Men det känns oerhört kul att börja jobba på "riktigt" igen också, få in nya rutiner & börja tjäna pengar igen. Man blir ju inte direkt rik på att vara föräldraledig kan jag meddela! Sen vet jag att Love kommer att trivas som fisken i vattnet på dagis, han har ju storebror där som stöd också =)


Denna dagen har vi iaf ägnat till att städa bort julen lite. Jag brukar tycka det är mysigt att ha ljusstakar & lite pynt framme ett tag efter jul också, men då brukar det även finnas snö. När det regnar & är mörkt ute så finns heller inte julkänslorna kvar där så länge, så idag fick det mesta av pyntet åka. Julgranen står dock kvar, den var så fin så den får allt stå ett tag till & en tomte eller 2 hänger också kvar =) Gissa om barnen blev glada när pepparkakshuset skulle rivas & dom fick äta hur mycket dom ville - en & annan bit hade ju redan nallats därifrån i smyg av dom små, haha.



Lyckliga barn




Köksfönstret numera utan pynt..!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar